Part Time atau Full Time?

Rasanya sudah terlalu lama saya tidak membuat sebarang artikel di dalam blog ini. Ini kerana selepas menunaikan haji, gaya penulisan sudah hampir dilupakan. Kekangan masa juga memainkan peranan kenapa saya sudah lama tidak menulis dalam blog ini. Dengan menjadikan artikel ini sebagai pemanas badan dalam penulisan blog, saya ingin menjemput kepada sesiapa yang ingin membuat kerjaya dalam bidang takaful secara part time atau full time. Biar saya mulakan apakah kelebihan dan kekurangan kerjaya takaful secara part time atau full time secara ringkasan sahaja.

Kelebihan Part Time
– boleh menambah pendapatan sampingan
– boleh mempelajari selok belok takaful

Kekurangan Part Time
– anda akan terikat dengan kekangan masa (isu utama)

 

Kelebihan Full Time
– AIA Takaful ada memberi insentif kepada bakal-bakal agen baru yang tidak pernah terlibat dengan takaful @ insuran sebelum ini
– ada banyak masa untuk membuat temujanji bersama prospek

Kekurangan Full Time
– kalau anda malas dalam kerjaya ini, anda tidak akan ke mana.

Sekarang, AIA Takaful banyak memberi insentif kepada bakal-bakal agen takaful baru (yang tidak pernah terlibat dengan takaful @ insuran sebelum ini) dengan cara syarikat membayar gaji sehingga 3 tahun kepada anda asalkan anda dapat melepasi ‘target‘ yang diberikan oleh AIA Takaful. Namun begitu, agensi PJ Ridzuan (Plaza 33, Petaling Jaya) juga ada memberi ‘target‘ kepada anda untuk melihat berapa seriuskah anda dalam industri takaful ini. Sebelum anda dapat melangkah lebih jauh, anda haruslah dahulu menduduki ujian takaful ini.

Sila lihat pautan ini: http://www.takafuleexam.com/tbe/introduction

Insya’allah, anda akan diberi tunjuk ajar oleh agensi dan juga saya (anda akan menjadi tanggungjawab saya) supaya anda dapat memahami dengan lebih baik. Untuk pengetahuan anda, saya memilih agen-agen baru dari kualiti dan bukannya kuantiti. Apa kriteria kualiti bagi saya, mudah sahaja… aTTiTuDe @  keperibadian diri. Anda berminat… boleh hubungi saya pada talian 014 – tiga tiga tiga 6369 (Nurussalam Aziz)

AIA in me 3

2 comments on “Part Time atau Full Time?

Sila Tinggalkan Pesanan... Terima Kasih

