AIA Family Medical Card Benefit

family medical card

Sejak kebelakangan ini, saya banyak menfokuskan kepada produk takaful. Ya, memang saya banyak mengfokuskan kepada produk-produk takaful terutamanya AIA Takaful kerana saya melihat dari sudut bahawa takaful merupakan satu elemen pertahanan dalam melindungi pendapatan keluarga. Pepatah melayu selalu menyebut bahawa “Langit Itu Tak Selalunya Cerah” atau “Sediakan Payung Sebelum Hujan”. Ini merujuk bahawa anda perlu merancang untuk diri sendiri mahupun keluarga.

Saya merupakan seorang lelaki, suami dan juga ayah. Maka saya cuba memberi sesuatu yang terbaik untuk keluarga. Saya ada terdetik dahulu, apakah akan terjadi kepada keluarga sekiranya sesuatu yang tidak dijangka berlaku kepada saya mahupun ahli keluarga. Sekarang, rawatan hospital semakin mahal dan disebabkan itulah ramai orang terpaksa ke hospital kerajaan untuk mendapat rawatan yang murah. Tetapi, saya tidak sanggup untuk beratur dan menunggu seharian untuk mendapat rawatan dari hospital. Dengan keadaan sekarang, kerajaan semakin banyak membuang subsidi dalam pelbagai sektor. Anda pasti rawatan penghospitalan akan subsidi sepanjang hayat? Saya bukanlah peramal masa depan dan saya beranggapan perkara seperti itu boleh berlaku berdasarkan pembuangan subsidi oleh kerajaan.

Saya juga mencari-cari adakah perlindungan keluarga yang baik dengan kos yang sederhana. Ini merupakan anggaran kira-kira untuk saya:

Selalunya kiraan untuk perlindungan yang baik untuk seorang anak adalah RM150. Dan saya mempunyai 3 orang anak maka setentunya RM450 (untuk pelan individu).

Dan kiraan untuk perlindungan yang baik untuk seorang ayah ialah RM200. Dan begitu juga dengan perlindungan yang baik untuk isteri adalah RM200.

Jadi berapa jumlah keseluruhan:

RM450 (pelan individu 3 orang anak)
RM200 (pelan individu ayah)
RM200 (pelan individu isteri)
RM850 (Jumlah Keseluruhan)

Setelah saya menjadi Life Planner untuk AIA Takaful, dengan produk yang baik (medical card @ investment), fasiliti yang baik, sokongan yang baik maka memudahkan saya membuat pengurangan jumlah tetapi mendapat manfaat yang maksimum untuk perlindungan sekeluarga. Bagaimana saya buat pelan untuk keluarga saya, nampaknya anda harus berjumpa dengan saya kerana kehendak, keperluan, umur, cara hidup, pekerjaan, bajet dan kesihatan kita berbeza.

Nurussalam Aziz (014 – 333 6369)

Sila Tinggalkan Pesanan... Terima Kasih

