Dividen Amanah Hartanah Bumiputera Oktober 2013

logo ahbAlhamdulillah.. nampaknya sesiapa yang ada akaun AHB mesti dah merasai dividen AHB di dalam akaun maybank anda. Kepada sesiapa yang belum, pasti anda belum ada akaun AHB ataupun anda tak perasan duit dividen sudah dimasukkan.

Boleh dikatakan anggaran saya agak terawal sebulan iaitu saya jangka di bulan September 2013 tetapi ia di war-warkan pada Oktober 2013. Namun begitu, kadar dividen yang dijangka iaitu 3.25% masih tepat dan tidak terlepas dari sasaran. Ada tambahan berita baik lagi, kepada sesiapa yang masuk awal..saya pun masuk dalam tahun ni je, masih mendapat tambahan 1% (bonus setia). Jadi untuk Oktober 2013, saya mendapat 3.25% + 1% = 4.25%. Alhamdulillah.. Nampaknya AHB telah menambah 1% lagi untuk menarik ramai orang iaitu kaum bumiputera melabur dalam unit amanah mengikut mematuhi ‘syariah compliance‘. Ini memberi lebih ruang kepada para pelabur yang tercari-cari unit amanah yang berisiko rendah dan mengikut syariah.

Saya amat bersyukur kerana dapat memberi sedikit info mengenai unit amanah ini kerana saya tak menyangka yang unit amanah ini menjadi popular dan menjadikan laman sesawang ini mencecah 616 tontonan dalam masa satu hari iaitu 18 Oktober 2013. Di harap saya dapat mengemaskini pelbagai info kewangan dan lain-lain lagi supaya menjadi panduan kepada para pembaca mengenai penyelesaian hutang, kawal ‘cashflow‘, hartanah dan lain-lain lagi.

Terima kasih.

 

Sila Tinggalkan Pesanan... Terima Kasih

