Kad Caj Al-Rajhi dibekukan

bank_alrajhi copy

 

 

 

 

Kepada sesiapa yang ingin membuat kad caj al rajhi, nampaknya anda akan hampa seperti saya. Pada dua minggu lepas, saya ada membuka kembali akaun di al rajhi dengan harapan untuk membuat permohonan kad caj. Pada pengamatan saya, kad ini memenuhi kriteria saya iaitu:

  • ada 50 hari tanpa caj
  • bayar “lumpsump”, ini untuk mengelak amalan bayar minima seperti di kad kredit
  • mengikut shari’ah

 

Namun begitu, apabila bertanya kepada ahli bank untuk membuat permohonan. Kata-kata dari staf bank yang amat meruntuh jiwa “Emm..encik. Buat masa sekarang kad caj ini telah dibekukan”. Aisehman..kemudian saya bertanya mengapa kad caj ini dibekukan. jawapan staf bank tersebut lagi menghiris hati yang lara ini “Tak tahu laa encik”. Hahaha.. terlepas lagi peluang nak guna kad caj ni.

Pada pendapat saya, ada beberapa sebab yang mungkin menjadi kad caj ini dibekukan:

  • ada pembayar yang tidak baik iaitu tidak bayar mengikut masa yang ditetapkan
  • ada pembayar yang menyalahgunakan kad caj tersebut
  • kad caj ini tidak membawa keuntungan besar kepada pihak bank

Harapan saya biar kad caj ini dinyahbekukan, supaya saya leh mohon.. Hehe.

Sila Tinggalkan Pesanan... Terima Kasih

