Sesi Buka Akaun Emas Junior

kuwait jrAlhamdulillah, akhirnya saya mampu untuk membuka akaun emas untuk anak – anak. Satu impian yang saya memang impikan untuk anak – anak semoga mendapat ‘modal permulaan’ apabila besar nanti.

Pada mulanya, memang terasa seakan masih rugi kerana harga emas masih belum berada pada kedudukan yang saya ingini kerana harga emas tengah menurun. Namun, memandangkan ini merupakan ‘very long investment‘, jadi saya beli juga. Lagipun pada ketika ini, harga emas sudah berada di bawah RM150 segram.

Ok, bercerita mengenai membuka akaun emas junior di Kuwait Finance, ia amat mudah iaitu harus membuka akaun simpanan dahulu dan kemudian membuka akaun emas. Oh, sebelum terlupa. Untuk membuka akaun emas junior, anda harus membeli sekurang-kurangnya 5 gram emas. Untuk 5 gram, anda akan mendapat cenderahati berupa alat tulis dan buku mewarna boboi boy, tapi untuk mendapat tabung pula.. anda harus membeli 10 gram emas. Selepas itu, anda boleh menambah beli seminima 1 gram sahaja. Memandangkan anak-anak masih di bawah umur maka akaun mereka akan menjadi akaun rangkaian kepada akaun utama. Setentunya saya mengunapakai akaun saya sebegai akaun utama, ini untuk memudahkan urusan jual beli di kemudian hari.

Di dalam keadaan hujan yang agak lebat, semua urusan dapat diselesaikan sebaiknya. Orang kata, ketika hujan rezeki pun turun bersama jadi setentunya diharap rezeki anak-anak saya diberkati dan halal seperti hujan yang turun ketika itu. Insya’allah..

Isteri saya juga mendapat pemberian emas di KFH ini tetapi memandangkan artikel ini berkisar tentang akaun emas junior, maka bab pembelian emas untuk isteri..saya abaikan. Hehe..

One comment on “Sesi Buka Akaun Emas Junior

Sila Tinggalkan Pesanan... Terima Kasih

